ƒе¤к≥ оператори зв'¤зку (скаж≥мо, "√олден Ћайн" -- www.gl.ru)
надають вид≥лен≥ цифров≥ канали зв'¤зку з асинхронними ≥нтерфейсами
(асинхронн≥ канали) ≥ це дозвол¤Ї в де¤ких випадках взагал≥ не використовувати
маршрутизатори. ѕроте асинхронн≥ канали орган≥зовуютьс¤ в режим≥ "емул¤ц≥њ",
коли, скаж≥мо, з синхронного каналу 64 кбит/сек. шл¤хом "викиданн¤"
частини б≥т ≥з загального потоку орган≥зовуЇтьс¤ асинхронний на швидкост≥
38,4 кб≥т/сек. (≥ менше). ¬икористовувати в≥дкидан≥ б≥ти дл¤ чого-небудь
корисного ¤к правило не вдаЇтьс¤, в результат≥ соб≥варт≥сть асинхронного
каналу дл¤ оператора зв'¤зку та ж, що ≥ синхронного каналу 64 кбит/сек..
“ому варт≥сть синхронного каналу -- 64 кбит/сек. -- ≥ асинхронного
-- 38,4 кбит/сек. -- практично однакова, не дивл¤чись на двократну
р≥зницю в швидкост≥ передач≥ ≥нформац≥њ. “аким чином, заощадивши на
одноразових витратах, ви за ту ж ц≥ну отримаЇте канал з удв≥ч≥ меншою
пропускною спроможн≥стю.
«овн≥шн≥
канали провайдера
ќсобливого
обговоренн¤ вимагаЇ питанн¤ зовн≥шн≥х канал≥в зв'¤зку: ¤к тих, по
¤ких ¬и виходитимете за межу, так ≥ тих, по ¤ких ви "гул¤тимете"
по –ос≥њ. ¬ недавньому минулому питанн¤ зовн≥шн≥х канал≥в зв'¤зку
було одним з найгостр≥ших, наст≥льки, що багато московських провайдер≥в
ставили його основною задачею своњй рекламн≥й кампан≥њ. ¬иник нав≥ть
розпод≥л на "первинних (волод≥ючих своњм каналом за руб≥ж) ≥
"вторинних" (не волод≥ючих таким) провайдер≥в". ƒе¤к≥
"первинн≥" вважали, що достатньою умовою п≥двищеноњ привабливост≥
дл¤ покупц≥в Ї св≥й заруб≥жний канал, нав≥ть у в≥дсутн≥сть зв'¤зку
з ≥ншими провайдерами ≤нтернету в –ос≥њ. ќтак≥ "питом≥ кн¤з≥вства"
з одними дверима -- на зах≥д. ѕри цьому ц≥лком звичайною була ситуац≥¤,
коли в≥д одного провайдера до ≥ншого "ходили" через јмстердам
або Ќью-…орк. ѕер≥од "≥зол¤ц≥њ" поступово проходить.
«араз
працюють точки обм≥ну траф≥ком м≥ж рос≥йськими провайдерами (в першу
чергу в ћоскв≥ ≥ —анкт-ѕетербурз≥), ¤к≥ ставл¤ть б≥льш≥сть провайдер≥в
в р≥вн≥ умови в значенн≥ внутр≥шньорос≥йського зв'¤зку. —кладн≥ше
ситуац≥¤ з м≥жнародними каналами. –≥ч у тому, що "90% ≤нтернету"
зосереджено в —Ўј, ≥ рос≥йськ≥ провайдери, з њх каналами по 2 ћб≥т/сек.,
вигл¤дають на фон≥ канал≥в звичайних -- 45 ≥ 155 ћб≥т/сек. -- "др≥бними
селищами". јле при цьому вузли американськоњ частини ≤нтернету
завантажен≥ незр≥вн¤нно сильн≥ше за рос≥йськ≥ вузли. “ому важко з
двох провайдер≥в вибрати того, хто забезпечить кращий доступ до будь-¤коњ
крапки —Ўј. якщо у вашого провайдера точка доступу в ал≥форн≥њ, то,
виграючи при робот≥ з ≥нформац≥йними ресурсами, розташованими в цьому
рег≥он≥, ви можете програти при робот≥ з ресурсами у ¬ашингтон≥ колез≥,
чий провайдер маЇ точку доступу до Ќью-ƒжерси. ѕол≥пшенн¤ ситуац≥њ
в цьому питанн≥ в≥дбудетьс¤ т≥льки тод≥, коли в –ос≥њ буде створений
вузол доступу ≤нтернету (а краще дещо), ¤кий мав би швидк≥сть п≥дключенн¤
до основноњ маг≥стральноњ с≥т≥ —Ўј на швидкост≥ пор≥вн¤нноњ з 155
або хоча б 45 ћб≥т/сек..
анал
доступу до провайдера
ѕри
п≥дключенн≥ по вид≥лених каналах ≥стотне значенн¤ маЇ те, ¤к≥ саме
канали пропонуЇтьс¤ використовувати на д≥л¤нц≥ в≥д кл≥Їнта до серв≥с-провайдера.
ѕо¤снимо це на приклад≥ ћоскви. Ќа зор≥ розвитку ≤нтернету ¤к вид≥лен≥
канали використовувалис¤ або канали тоновоњ частоти, або пр¤м≥ з'Їднанн¤.
≤ то, ≥ ≥нше за невеликим вин¤тком арендувати у ћ√“—. ќсновним недол≥ком
таких р≥шень Ї те, що надаЇтьс¤ канал крапка-крапка, що складаЇтьс¤
часто з багатьох д≥л¤нок в≥д кросу одн≥Їњ ј“— до кросу ≥ншоњ. ќбх≥дних
шл¤х≥в не передбачалос¤. јвар≥¤ на ¤к≥йсь д≥л¤нц≥ приводила до виходу
з ладу всього каналу. „ас ремонту обчислювавс¤ дн¤ми. ¬их≥д з такоњ
ситуац≥њ -- замовленн¤ канал≥в у компан≥й, ¤к≥ мають розвинуту мережну
структуру з безл≥ччю обх≥дних шл¤х≥в. «араз в ћоскв≥ ц≥лий р¤д таких
компан≥й, наприклад, "√олден Ћайн" (www.gl.ru) ≥ "ћакомнет"
(www.macomnet.ru). як правило, вс≥ вони мають свою власну мережну
структуру, ¤ку будують на основ≥ волоконно-оптичних технолог≥й, проте
спос≥б п≥дключенн¤ оф≥су кл≥Їнта до найближчого маг≥стрального вузла
компан≥њ розр≥зн¤Їтьс¤. "√олден Ћайн", вузли доступу ¤коњ
розташован≥ в буд≥вл¤х ј“—, на д≥л¤нц≥ в≥д кл≥Їнта до вузла доступу
компан≥њ, використовуЇ звичайну телефонну пару. "ћакомнет",
вузли доступу ¤коњ розташован≥ на станц≥¤х метро, на д≥л¤нц≥ в≥д кл≥Їнта
до вузла використовуЇ оптичне волокно. ожний ≥з способ≥в маЇ переваги
≥ недол≥ки. ћ≥дна пара ≥стотно дешевше, та ≥ канал може бути орган≥зований
швидше, проте волокно маЇ своњ плюси. «вичайно, ¤кщо екскаватор раптом
порве кабель б≥л¤ вашого оф≥су, то все одно, що там -- м≥дь або скло.
јле волоконний кабель
у менш≥й м≥р≥ схильний д≥њ води, з його використовуванн¤м можна отримати
практично необмежену швидк≥сть передач≥.
“ехн≥чна
п≥дтримка
—п≥лкуванн¤
з представниками серв≥с-провайдера важливо не т≥льки ¤к необх≥дний
етап дл¤ з'¤суванн¤ того, ск≥льки вам треба заплатити, але ≥ того,
що ≥ коли ви за ц≥ грош≥ отримаЇте. ƒуже важливо, щоб будь-¤ка ваша
техн≥чна проблема ставала в≥домою провайдеру ран≥ше, н≥ж вам, ≥ зразу
ж робилис¤ б кроки по њњ р≥шенню. Ќа жаль, ¤к≥сть п≥дтримки достов≥рно
визначити можна т≥льки п≥сл¤ того, ¤к ви вже стали кл≥Їнтом провайдера.
ѕроте маЇ сенс поц≥кавитис¤ думкою знайомих, ¤к≥, можливо, вже користуютьс¤
послугами ц≥Їњ компан≥њ ≥ знають реальний р≥вень п≥дтримки. Ќе соромтес¤
попросити сп≥вроб≥тника в≥дд≥лу маркетингу провайдера, з ¤ким ви сп≥лкуЇтес¤,
розказати, що ≥ ¤к робитиметьс¤, ¤кщо у вас раптом пропав доступ в
≤нтернет.
¬исновок
ѕропонован≥
провайдером р≥шенн¤ повинн≥ забезпечувати високу ¤к≥сть послуг: зокрема,
в≥н повинен використовувати ¤к≥сне устаткуванн¤ на вузлах доступу,
мати ст≥йкий доступ до одному або дек≥лькох зовн≥шн≥х канал≥в зв'¤зку,
використовувати ¤к≥сн≥ канали зв'¤зку дл¤ п≥дключенн¤ оф≥су до свого
вузла доступу. ѕровайдер, по можливост≥, повинен пропонувати максимально
повн≥ р≥шенн¤ по п≥дключенню до ≤нтернету. ” вас не повинно залишатис¤
неприЇмного в≥дчутт¤ в≥д того, що ви чогось не зрозум≥ли при сп≥лкуванн≥
з представниками провайдера. Ќеобх≥дно з'¤сувати ¤к≥сть пропонованоњ
п≥дтримки. ќсновне джерело ≥нформац≥њ -- в≥дгуки знайомих, преса,
а також сп≥лкуванн¤ з представником провайдера. ÷≥на на необх≥дн≥
послуги повинна бути прийн¤тною. ≤ прагн≥ть взнати ¤комога б≥льше
в≥д тих, хто вже користуЇтьс¤ в своњй д≥¤льност≥ послугами ≤нтернету.